ایران در رتبه ی نخست بهبودیافتگان اعتیاد

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

ایران در رتبه ی نخست بهبودیافتگان اعتیاد

 سید فروهر تشویقی در مراسم دهمین دوره ی آموزش مددیاری اعتیاد و خانواده با بیان این مطلب تصریح کرد: امروز شاهد برپایی دهمین جشن فارغ التحصیلی مددیاری در ایران هستیم و می بینیم که معتادان که روزی از جامعه پرت شده بودند به همت این مرکز بار دیگر به بدنه ی جامعه بازگشته اند. 
وی افزود: باید حرفه آموزی به معتادان آموزش داده شود تا آنها بتوانند بعد از رهایی از اعتیاد مشغول به کار شوند. 
مؤسس جمعیت خیریه ی تولدی دوباره با بیان اینکه معتادان به دلیل حضورشان در خیابان ها و طرد از سوی خانواده ی مهارت های خیابانی را آموزش می بینند، گفت: می توانیم به راحتی مهارت های خیابانی معتادان را به حرفه تبدیل کنیم تا این قشر بتوانند خودشان به سایر معتادان که می خواهند بهبود پیدا کنند، کمک کنند. 
وی از راه اندازی گروه های خودیار بهبود یافتگان خبر داد و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر نزدیک به هشت مؤسسه در سراسر کشور به صورت خودیار در حال فعالیت است و در این مؤسسات تلاش می شود معتادان را ترک دهند. 
تشویقی با اشاره به تصویب پروتکل تأسیس مراکز ترک اعتیاد از سوی بهبودیافتگان، اظهار داشت: به همت مسوولان سازمان بهزیستی موفق شده ایم پروتکلی را به تصویب برسانیم که در راستای آن معتادان بعد از ترک کامل بتوانند مجوز تأسیس یک مرکز درمان دریافت کنند.
وی تأکید کرد: افرادی که در دوره های آموزش مددیاری اعتیاد و خانواده حضور پیدا می کنند، می توانند پس از اتمام این دوره وارد بازار کار شده و مجوزی که دریافت می کنند قابل استفاده در سراسر کشور است.




مطالب مرتبط
.